Een blik op de OV chipkaart projecten bij NS

Enkele weken terug zijn we gestart met een nieuwe klus ten behoeve van de treinstations van NS. De elektrische installaties op de stations, zoals de toegangspoortjes, worden aangepast en of uitgebreid. Dat is nodig om de verwachte groei van het aantal reizigers te faciliteren in het kader van de grootschalige plannen van NS. Station Den Haag Centraal is onlangs opgeleverd.

Toegangspoorten Den Haag CS

De poortrijen op Den Haag Centraal Station zijn in opdracht van NS Reizigers verplaatst. Ze zijn enkele meters dieper de stationshal in gezet. Hierdoor is er meer ruimte vrij gekomen bij de sporen, wat nodig is voor de aankomende verbouwingen van het station. De uitvoering heeft plaats gevonden in samenwerking met Thales, Wauben en Tes Installatietechniek.

Tijdelijke aanpassing

Het is de bedoeling dat de poortrijen na de verbouwing weer terug worden gezet op hun oorspronkelijke plaats. De ‘oude’ kabelgoten zijn daarom laten liggen en afgedekt, zodat ze in de toekomst weer gemakkelijk in gebruik kunnen worden genomen. Voor het plaatsen van de kabelgoten van de nieuwe, tijdelijke toegangspoorten zijn zogeheten rampings gebruikt. Dit zijn drempels die over de goten worden aangebracht, om deze in de tijdelijke positie goed af te dekken. De rampings zijn na de verbouwing snel te demonteren en verwijderen.

Groei van het aantal reizigers

Het aantal reizigers dat per openbaar vervoer reist zal de komende jaren groeien, met name tussen de grote steden. NS heeft daarom opdracht gegeven om de stations, vooral in en om de Randstad, aan te passen op dit toenemende aantal reizigers. Medewerkers van Multi Flex dragen bij aan de aanpassingen van de stationsgebonden elektronische installaties.

Scroll naar top